İlkokul
İLKOKUL EĞİTİM SİSTEMİMİZ
İlkokul eğitimimiz, 21. yüzyılın gerektirdiği tüm becerilere sahip bireyler yetiştirme hedefimiz doğrultusunda planlanmıştır. İlkokul kademesinde öğrencilerimize görsel, işitsel ve dokunsal, olabildiğince çok ve çeşitli materyal sunmanın önemine inanıyoruz. Kendi eğitim birimimiz tarafından üniversitemizin danışmanlığında MEB müfredatına uygun olarak geliştirilmiş olan eğitim içeriğimiz ve Kişiye Özgü Öğretim Modeli, Dijital Eğitim, STEM + A Eğitimi, Bilişsel Düşünme Eğitimi gibi dünyaya örnek oluşturan eğitim modellerimiz ile öğrencilerimizin akademik başarısını üst seviyeye çıkarırken, onları kendine güvenen, eleştirel düşünebilen, farklı kültürlere saygılı, yaratıcı, yenilikçi, üretken bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz.
Dijital Eğitim
Yeni nesil eğitimin sacayaklarından belki de en kuvvetlisi olan dijital eğitim kampüsümüzde başarıyla uygulanır. Zengin içeriği, uygulamaları, takip, ölçme ve değerlendirme sistemiyle dijital eğitim öğrencilerin öğrenmelerine ve akademik basarilerin destek olurken onlara dijital okuryazarlık kimliği de kazandırır.
Üstün Potansiyelliler Eğitimi (Up)
UP eğitiminin amacı Global Bahçeşehir Kolejinde öğrenim gören üstün potansiyelli öğrencileri bilimsel tanılama yöntemleriyle keşfetmek ve bu öğrencileri ilgi, yetenek, bilişsel ve sosyal gelişim gibi bireysel farklılıkları dikkate alarak yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme, etkili iletişim gibi 21. yüzyıl becerileriyle donanmış bireyler olarak yetiştirmektir.
Sınıfların Sınırlarını Kaldırıyoruz
Çimenlere açılan sınıflarımız ve açık alanlarımızla öğrencilerimize farklı öğrenme ortamları sunuyoruz. Öğlencilerimizin oyun ve fiziki etkinliklere katılırken fiziksel, duygusal, sosyal ve zihinsel özelliklerini geliştirmek, programımızın amaçlarındandır.
STEM Junior
STEM eğitimimizde temel hedef disiplinler arası öğrenmeyi sağlamaktır. Bunun için de öğrencinin proje üretmesi gerekmektedir. Çünkü sadece proje üretimi aşamasında öğrenci tüm derslerde öğrendiği bilgileri aktif bir şekilde kullanma ihtiyacı hisseder. Öğrencilerimiz elde ettikleri kazanımlarla diğer derslerde (Fen, Matematik, Hayat Bilgisi, Fen bilimler.) öğrendikleri konuları kullanarak özgün projeler üretebilmektedirler.
Kodlama ve Robotik
Robotik çalışmalar yaparken öğrenciler kendilerini bir bilim insani, bir mühendis ya da bir tasarımcı gibi hissederler ve zamanla günlük yasamdaki sorunları incelemek, bu sorunlara çözüm bulmak konusunda kendilerine daha fazla güven duymaya başlarlar. Kodlama ve Robotik etkinliklerinin hedefi öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır:
• Hayatları boyunca kullanacakları bilişimsel düşünme becerileri
• Akıllı cihazları anlama, kullanabilme ve yeni akıllı cihazlar geliştirme
• Mühendislik tasarım sürecini öğrenme
• Kodlama, robot programlama
• Ne, nasıl gelişir konularında özgün, yaratıcı düşünebilme
• Sebep ve sonuç arasında bağlantı kurma
• Oyun tasarımı ve oyun programlama
• Strateji geliştirme, risk değerlendirme
• Eleştirisel düşünme, farklı fikirleri dinleme
• Hatadan ders çıkarma, zaman yönetimi
• Birçok meslek dalını tanıma, deneyimleme fırsatı
• Eğlenerek, deneyerek öğrenme
• Araştırma becerileri
• Takım çalışması
• Sunum becerileri, sosyalleşme
STP (Sosyal Takip Programı)
Öğrencilerin uygulamalı derslerde okul öncesinden 8.sınıf sonuna kadar spor ve sanat eğilimleri takip eden programdır. Sosyal takip program ile öğrencinin yeteneklerini keşfediyor, geliştiriyor ve arşivliyoruz.
Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları
Her öğretim yılının başında öğrencilerimize Neler Hatırlıyorum Sınavı yapılır. Amacımız bu sınav ile öğrencilerimizin bir önceki yıla ait kazanımlara hangi düzeyde sahip olduklarını belirlemek, eksik oldukları kazanımları tespit edip iyileştirici çalışmalar planlamaktır. Öğrencilerimizin süreç, içerisindeki öğrenme düzeyini belirlemek amacıyla Akademik Gelişimi izleme Sınavı (AGiS) gibi çeşitli deneme sınavları yapılır.
Bu denemeler ile ünitelerde kazanılması hedeflenen özellikler değerlendirilir. Deneme sınavlarımızın sonuçları ayıklandıktan sonra öğrencilerimizin eksik oldukları kazanımlara göre bireysel ve grup olarak etüt çalışmaları planlanır.
Çift Dilli Eğitim ile İngilizceyi Öğretmiyor Edindiriyoruz
Yoğun akademik çalışmalar ve araştırmalar sonunda hayata geçirilen 'Bahçesehir Koleji Çift Dilli Eğitim Sistemi', okulumuzda titiz bir çalışma ve planlamayla uygulanmaktadır. Alanında uzman olan eğitimciler ve Türk ve yabancı öğretmenleriyle birlikte yürütülen derslerde öğrencilerimize dört dil becerisini (okuma- yazma - dinlediğini anlama - konuşma) eşit derecede kazandırmayı hedefliyoruz. Çift Dilli Program dâhilinde haftalık 17 saat İngilizce dersi yapılmakta olup bu derslerde öğrencilerimizle ayni yastaki herhangi bir çocuğun yurtdışında gördüğü okuryazarlık(literacy) programı uygulanmaktadır. Öğrencilerimiz ayrıca Matematik, Fen ve Hayat Bilgisi derslerini de çift dilli program dâhilinde İngilizce görmektedir.